Waarom heb je je kandidaat gesteld en wat hoop je te bereiken voor Deventer?

De oorlog in Oekraïne en de klimaatverandering leren ons dat we nog sneller van het gas af moeten en onze eigen energie moeten opwekken in Deventer. Dat is goed voor het klimaat en de energierekening. Met hulp van de gemeente gaan we versneld de daken in onze gemeente vol leggen met zonnepanelen en woningen isoleren. Steeds meer woningen en bedrijven hebben panelen op hun dak, maar nog altijd is daar een wereld te winnen.

In de gemeenteraad wil ik verder een bijdrage leveren aan een mooier en groener Deventer. Voor ons allemaal zijn meer bomen en struiken noodzakelijk, het levert verkoeling op in de zomer, je wordt er vrolijker van, en ook de mussen en merels gaan er door op vooruit.

Wat is jouw favoriete plek in de gemeente Deventer?

Da’s het veldje midden in de buurt, waar op een zomerse avond een potje wordt gevoetbald door kinderen en ouders, en waar de jaarlijkse zomervakantie-afsluiting de Summerfun plaatsvindt. Dat levert de mooiste herinneringen op.

Robert en zijn onderwerpen:

• Wijkraadslid voor Voorstad