In de raadsvergadering van 10 november 2021 is het voorstel van GroenLinks, ChristenUnie en D66 aangenomen om in het voorjaar van 2022 een plan te presenteren over fietsparkeerplaatsen in de Deventer binnenstad. Wij vinden het superfijn dat zoveel inwoners met de fiets naar het centrum komen (en dat inwoners van het centrum zelf ook een  fiets hebben) maar voor al die fietsen is ook een veilige parkeerruimte nodig. De twee bewaakte stallingsruimten (bij de HEMA en het Lamme van Dieseplein, naast de stadsbibliotheek) zijn op drukke dagen overvol. Daarnaast zijn er bij de HEMA fietsrekken geplaatst die niet voor iedereen even makkelijk te bedienen zijn. Daarom is gevraagd om een fietsparkeerplan waarin is aangegeven hoeveel plekken nodig zijn en waar we welke maatregelen gaan treffen. In het voorjaar van 2022 praten we verder over fietsvriendelijk Deventer en zal duidelijk worden welke investeringen nodig zijn voor voldoende fietsparkeerplekken.