GroenLinks: tevreden met gratis toegankelijke tentoonstelling stadsetalage.

De fractie van GroenLinks is blij dat, mede dankzij onze schriftelijke vragen, de gemeente Deventer en museumorganisatie Deventer Verhaal een mogelijkheid hebben gevonden om de tentoonstelling 'Magistraal' over het werk van Gerard ter Borch gratis toegankelijk te maken. Aanvankelijk kostte deze tentoonstelling €3,50.

'De afgelopen weken heb ik enkele malen contact gehad met het Deventer Verhaal over het hoe en waarom van deze toegangsprijs en heeft GroenLinks dus kritische vragen gesteld hierover aan het college. We zijn blij dat de tentoonstelling nu alsnog gratis toegankelijk is', aldus cultureel woordvoerder Koen Boswinkel

'Ook de antwoorden van het college stemmen ons tevreden daar zij het met ons eens is dat een tentoonstelling in de stadsetalage altijd gratis toegankelijk moet zijn. Het inrichten van de ruimte als permanente tentoonstellingsruimte vraagt nog wel wat investeringen. Het college heeft toegezegd daarover met de raad in gesprek te willen gaan. GroenLinks ziet uit naar dat gesprek.'