Nieuws gefilterd op Fractie

Coalitievorming verloopt voorspoedig

coalitievorming deventer henk nijhof

Formateur Henk Nijhof laat weten dat de coalitievorming voorspoedig verloopt: “Er zit een goed tempo in en de sfeer is goed en constructief.” Op de belangrijkste thema’s die door de informateur Martijn Dadema zijn benoemd, economie, cultuur, duurzaamheid, sociaal en verbinding met de samenleving is op hoofdlijnen overeenstemming.

Klavertje 4: waardering en aanmoediging voor “Bij de Halte”

klavertje 4 groenlinks deventer 2018

Jaarlijks reikt de fractie van GroenLinks een "Klavertje 4" uit aan een initiatief in Deventer. Het "Klavertje 4" is een blijk van waardering voor de inzet van een instantie of persoon die zorgt voor een beter maatschappelijk klimaat. De vorige keer heeft de fractie Eva Zoutebier geprezen voor haar initiatief om asielzoekers uit de Aupingfabriek (tijdelijke opvang) gratis diners bij restaurants te geven. Dit jaar reikte raadslid Lida Zegel het "Klavertje 4" uit aan “Bij de Halte”.

Waarom wil GroenLinks een wethouder Klimaat en Duurzaamheid?

Op 15 januari 2018 presenteert GroenLinks Deventer haar verkiezingsprogramma met de titel "Socialer. Duurzamer. Sterker."  In dit programma speelt klimaatbeleid en duurzaamheid een belangrijke rol. Volgens GroenLinks zullen deze thema's een bepalende rol spelen de komende jaren omdat ze bepalend zijn voor een schone en leefbare gemeente. Een opvallend speerpunt uit het verkiezingsprogramma is de wethouder duurzaamheid die wordt belast met de portefeuilles Klimaat en Duurzaamheid. Deze wethouder is betrokken bij alle besluiten van de gemeente en toetst deze op duurzaamheid.

De twee gezichten van de VVD

VVD voert campagne in een andere taal

‘In Deventer spreken we Nederlands’. Met die leus veroverde de VVD vier jaar geleden vijf zetels in de Deventer gemeenteraad. Een helder standpunt, waarover we toen én nu prima kunnen debatteren. Vind je dat nieuwkomers moeten assimileren, opgaan in de massa van Nederlandse kaaskoppen? Of gaat integratie meer over wederzijds begrip en volwaardig meedoen? Genoeg stof in ieder geval voor een echte discussie over inhoud, met respect voor elkaar en elkaars standpunten.