Nieuws gefilterd op Fractie

Het Grote GroenLinks Deventer Jaaroverzicht- 2019!

De laatste week van het jaar 2019. De tijd van lijstjes, terugblikken en overzichten is weer aangebroken. En ja: wij doen daar ook aan mee. In de eerste plaats omdat we verantwoording willen afleggen aan alle Deventenaren die in maart 2018 op GroenLinks hebben gestemd. Ten tweede omdat we hartstikke trots zijn op wat we in 2019 hebben bereikt en de komende jaren nog gaan bereiken. Om die reden presenteren wij met trots ons eigen jaaroverzicht. GroenLinks Deventer wenst iedereen een groen, duurzaam en sociaal 2020 toe. Wij gaan er in ieder geval hard aan werken!  [Bij de foto hierboven van links naar rechts: raadsleden Anne van der Meer en Koen Boswinkel, fractievoorzitter Tjeerd van der Meulen, wethouder Carlo Verhaar, raadsleden Lida Zegel en Halla Baher]

De beste wensen voor Groen, Sociaal & Ontspannen 2019!

Het jaar 2018 was een goed jaar voor GroenLinks! Bij de gemeenteraadsverkiezingen wonnen we 2 zetels en in de zomer van 2018 tekenden wij het coalitieakkoord "Met lef en liefde voor Deventer". Onze fractie, wethouder Carlo Verhaar en het bestuur van GroenLinks Deventer zullen zich ook in 2019 weer gaan inzetten voor een groener, socialer en ontspannen Deventer. Wij wensen u een fantastisch 2019!

In het jaaroverzicht over 2018 (zie bijlage) kunt u zien welke voorstellen de fractie in 2018 heeft ingediend en hoe zij heeft gestemd bij de voorstellen van andere partijen.

Terugblik 2018 - Moties en amendementen

raadsfractie groenlinks 2018 2022 deventer

Wat doet een gemeenteraadsfractie nu eigenlijk als ze eenmaal is verkozen? GroenLinks maakte al eerder voorafgaand aan de gemeenteraadsverkiezingen de balans op, klik hier. Nu willen we jullie vaker op de hoogte houden en open en transparant inzicht geven in onze werkzaamheden.

Zie bijgevoegd document.

Coalitievorming verloopt voorspoedig

coalitievorming deventer henk nijhof

Formateur Henk Nijhof laat weten dat de coalitievorming voorspoedig verloopt: “Er zit een goed tempo in en de sfeer is goed en constructief.” Op de belangrijkste thema’s die door de informateur Martijn Dadema zijn benoemd, economie, cultuur, duurzaamheid, sociaal en verbinding met de samenleving is op hoofdlijnen overeenstemming.

Klavertje 4: waardering en aanmoediging voor “Bij de Halte”

klavertje 4 groenlinks deventer 2018

Jaarlijks reikt de fractie van GroenLinks een "Klavertje 4" uit aan een initiatief in Deventer. Het "Klavertje 4" is een blijk van waardering voor de inzet van een instantie of persoon die zorgt voor een beter maatschappelijk klimaat. De vorige keer heeft de fractie Eva Zoutebier geprezen voor haar initiatief om asielzoekers uit de Aupingfabriek (tijdelijke opvang) gratis diners bij restaurants te geven. Dit jaar reikte raadslid Lida Zegel het "Klavertje 4" uit aan “Bij de Halte”.