Nieuws gefilterd op Fractie

Terugblik 2018 - Moties en amendementen

raadsfractie groenlinks 2018 2022 deventer

Wat doet een gemeenteraadsfractie nu eigenlijk als ze eenmaal is verkozen? GroenLinks maakte al eerder voorafgaand aan de gemeenteraadsverkiezingen de balans op, klik hier. Nu willen we jullie vaker op de hoogte houden en open en transparant inzicht geven in onze werkzaamheden.

Zie bijgevoegd document.

Coalitievorming verloopt voorspoedig

coalitievorming deventer henk nijhof

Formateur Henk Nijhof laat weten dat de coalitievorming voorspoedig verloopt: “Er zit een goed tempo in en de sfeer is goed en constructief.” Op de belangrijkste thema’s die door de informateur Martijn Dadema zijn benoemd, economie, cultuur, duurzaamheid, sociaal en verbinding met de samenleving is op hoofdlijnen overeenstemming.

Klavertje 4: waardering en aanmoediging voor “Bij de Halte”

klavertje 4 groenlinks deventer 2018

Jaarlijks reikt de fractie van GroenLinks een "Klavertje 4" uit aan een initiatief in Deventer. Het "Klavertje 4" is een blijk van waardering voor de inzet van een instantie of persoon die zorgt voor een beter maatschappelijk klimaat. De vorige keer heeft de fractie Eva Zoutebier geprezen voor haar initiatief om asielzoekers uit de Aupingfabriek (tijdelijke opvang) gratis diners bij restaurants te geven. Dit jaar reikte raadslid Lida Zegel het "Klavertje 4" uit aan “Bij de Halte”.

Waarom wil GroenLinks een wethouder Klimaat en Duurzaamheid?

Op 15 januari 2018 presenteert GroenLinks Deventer haar verkiezingsprogramma met de titel "Socialer. Duurzamer. Sterker."  In dit programma speelt klimaatbeleid en duurzaamheid een belangrijke rol. Volgens GroenLinks zullen deze thema's een bepalende rol spelen de komende jaren omdat ze bepalend zijn voor een schone en leefbare gemeente. Een opvallend speerpunt uit het verkiezingsprogramma is de wethouder duurzaamheid die wordt belast met de portefeuilles Klimaat en Duurzaamheid. Deze wethouder is betrokken bij alle besluiten van de gemeente en toetst deze op duurzaamheid.