erfdelen pieter parmentier

Erfdelen Proeftuin Salland

Ons landelijk Erfdelen initiatief is in een stroomversnelling geraakt. Honderden belangstellenden lieten weten dat ze ook wel zo willen wonen: sociaal, duurzaam en kleinschalig op het platteland. Om ze te faciliteren, gaan we het professioneler aanpakken, onder andere door het ontwikkelen van een Proeftuin.

Samen met de provincie Overijssel organiseren we een startbijeenkomst in het stadhuis van Deventer voor de Erfdelen Proeftuin Salland. Het idee is dat we dit jaar een samenwerkingsmodel ontwikkelen waardoor het eenvoudiger wordt om dit soort woonprojecten op het platteland te realiseren.

Deelnemers zijn: een ambtelijk vertegenwoordiger van de provincie en van de gemeenten in Salland en verder twee woningbouw corporaties, een bank, twee rentmeesters, een adviesbureau en Masi Mohammadi, de hoogleraar bouwkunde die onderzoek doet naar dit soort ontwikkelingen.

En eind mei komt er weer een erfzoekers bijeenkomst voor al die mensen die zich willen oriënteren op samen-wonen op een boerenerf in deze regio.

Geschreven door:
Pieter Parmentier