Stel je voor... Je kunt meehelpen Deventer groener en socialer te maken...

GroenLinks Deventer zoekt -meer- raadsleden!

De kandidaatstelling voor de 2018 Gemeenteraad is tot 1 augustus geopend

Op 21 maart 2018 kiest Deventer een nieuwe gemeenteraad. GroenLinks wil graag met een aansprekende, diverse en sterke kandidatenlijst meedoen aan de raadsverkiezingen. Ook in de komende raadsperiode willen we graag het verschil (blijven) maken voor schone energie, groen in de stad, ruimte voor burgerinitiatieven en we willen knokken voor wat kwetsbaar is. Ook in Deventer is het tijd voor verandering! Wil jij daaraan bijdragen? Wees welkom!

Ben jij ons nieuwe raadslid?

GroenLinks is op zoek naar raadsleden die als echte volksvertegenwoordigers samen met de achterban en maatschappelijke organisaties onze ideeën in praktijk willen brengen en daar de nodige tijd en energie in willen steken. We zoeken raadsleden die een brede belangstelling hebben voor wat er in de stad speelt en daarnaast kennis van specifieke onderwerpen hebben. We zijn op zoek naar mensen van verschillende leeftijden en achtergronden die onze standpunten mondeling en op papier op een aansprekende en toegankelijke manier kunnen presenteren.

Hoe meld je je aan?

Heb jij belangstelling om één van die nieuwe raadsleden te zijn? Meld je dan aan als kandidaat-raadslid!

Wil je kandidaat zijn, dan heb je tot 1 augustus 2017 om je op te geven. Je kunt dit doen door per e-mail een motivatiebrief met een CV te sturen aan: kandidatencommissie APENSTAARTJE groenlinksdeventer.nl

Planning

1 juni – 1 augustus 2017   |   Kandidaatstelling geopend

1 augustus 2017 – 15 september 2017   |   Gesprekken met kandidaten

1 oktober 2017   |   Betrokkenen worden geïnformeerd over hun plaats op de lijst

7 oktober 2017   |   Bestuur wordt geïnformeerd over de concept-kandidatenlijst

november 2017  |   ALV met vaststellen definitieve lijst inclusief lijsttrekker

21 maart 2018    |   Gemeenteraadsverkiezingen

Vragen? Als je meer informatie wil over het aanmelden als kandidaat neem dan contact op met de kandidatencommissie

via kandidatencommissie APENSTAARTJE groenlinksdeventer.nl

Like ons op Facebook, volg ons op Twitter. Hiermee help je GroenLinks om haar idealen bij een groot publiek over het voetlicht te brengen

Wat jouw manier ook is, je bent meer dan welkom! Ook als je een ludiek, gek of grappig idee hebt om de GroenLinks-idealen te verwezenlijken, laat ons dat dan weten. Wil je meedoen? Neem dan contact op met een bestuurslid.