Op zaterdag 21 september is het zover: World Cleanup Day. Op deze grootste wereldwijde opruimactie van het jaar gaan we samen met ruim 160 landen de planeet een grote schoonmaakbeurt geven. De (plastic) vervuiling staat wereldwijd hoog op de agenda. En dat is helaas nodig: de plastic productie neemt nog jaar op jaar toe en daarvan belandt een aanzienlijk deel in rivieren en zeeën. Nederland doet natuurlijk mee!  Het doel van de actie is het opruimen van zoveel mogelijk zwerfvuil! En vooral ook het verkrijgen van meer waardevolle informatie over het soort afval dat op straat en in het milieu ligt en de herkomst ervan.

GroenLinks Deventer roept de Deventenaren op om ook de handen uit de mouwen op 21 september. De Plastic Soup Foundation coördineert World Cleanup Day in Nederland. Doe jij ook mee?

Programma

Op 21 september 2019 verzamelen we vanaf 9.30 uur in het Rijsterborgherpark tegenover het station (ingang Vogeleiland).  Om 10 uur gaan we via verschillende routes rommel opruimen op straat en in de parken. We lopen naar het stadsstrand (Meadow) waar we omstreeks 12 uur gezamenlijk het vuil zullen verzamelen en de ochtend zullen afsluiten. Wij zorgen voor alle benodigde schoonmaakmaterialen!

Doe je mee?

Geef je op via.. https://www.plasticsoupfoundation.org/world-cleanup-day/ (klikken op het vlaggetje bij het NS-station Deventer)

Of geef je op via actie@groenlinksdeventer.nl

Tip: download alvast de afvalverzamelingsapp genaamd "Litterati" in de App Store, de data die wij hierop invoeren wordt door the Plastic Soup Foundation gebruikt voor het beter analyseren en aanpakken van het afvalprobleem!